Studie zklidnění dopravy
Jak snížit rychlost aut projíždějících naší obcí? Jak zvýšit bezpečnost chodců? Tím se zabývala studie zklidnění dopravy.
V rámci projektu Studie zklidnění dopravy byla nejprve zpracována analytická část, která měla za úkol zmapovat stávající stav dopravy, jak silniční a hromadné, tak i cyklistické a pěší vazby. Průzkumy potvrdily vysokou intenzitu silniční motorové dopravy a časté překračování rychlosti v obci až o 20 km/h.
Zpracovatel Ing. Josef Filip, Ph.D. proto dostal jako jeden z klíčových úkolů v návrhové části přijít s konkrétními opatřeními pro snížení rychlosti projíždějících vozidel. Pro každé problematické místo bylo zpracováno několik (až šest) variant řešení, z nichž jsme vybírali nejvhodnější.
Návrhy dopravních opatření pak byly projednány jak s Dopravním inspektorátem Policie ČR, tak správou a údržbou silnic Středočeského kraje, aby byly právně a technicky realizovatelné.
Některá opatření vyžadují jednat s majiteli pozemků či přilehlých nemovitostí. To je úkol, který nás čeká předtím, než se pustíme do zpracování detailních projektových dokumentů.
Kompletní studii (analytickou i návrhovou část) si můžete stáhnout na níže uvedených odkazech.
1. Vjezdová brána rovina
Proč to děláme
- Zpomalení vozidel při vjezdu do obce z Rovin
2. U lávky
Proč to děláme
- Zřízení krátkodobého (10–15 min.), bezpečného parkování pro umožnění nástupu a výstupu osob
- Zpomalení pohybu vozidel v prostoru před lávkou lokální změnou povrchu v okolí přechodu
- Prostor pro odložení jízdních kol
- Bezpečné napojení pěších na novou lávku
- Lokálně odpočinkové místo na svahu násypu lávky
3. U kapličky
Proč to děláme
- Vytvoření bezpečného přechodu před školou Hlásek s prvkem zpomalení pohybu vozidel změnou povrchu
- Změna povrchu v okolí kapličky a vizuální sjednocení celého prostoru návsi
- Místo otáčení vozidel autobusu pro případnou další možnost dopravy
- Provedení zahradních úprav v okolí kapličky
4. Česká hospoda
Proč to děláme
- Zpomalení průjezdu vozidel obcí pomocí lokální změny materiálu povrchu
- Přesunutí stávajícího nepřehledného přechodu pro bezpečnější přecházení
- Zamezení vjezdu autobusové dopravy do ulice Mořinská
- Vytvoření parkovacích stání v prostoru COOP
5. Parkování u sokolovny
Proč to děláme
- Vytvoření parkovacích míst u sokolovny
- Parkovací místa mohou být rovněž použita pro blízký obecní úřad
6. U školky
Proč to děláme
- Odstranění problematické křižovatky / výjezdu z ulice Luční do ulice Karlštejnská – Na Paloučku
- Výrazné omezení tranzitní dopravy v prostoru před školkou
- Jednodušší napojení ulice Luční na Karlštejnskou
- Pěší propojení prostoru před školkou do ulice Na Paloučku a Ovesná bez automobilové dopravy
- Zpomalení dopravy na silnici Karlštejnská změnou povrchu a přechodem
7. Chodník Karlštejnská
Proč to děláme
- Omezení akcelerace vozidel od Karlštejna
- Zpomalení vozidel změnou povrchu
- Vybudování bezpečného pěšího propojení podél silnice Karlštejnská
- Vybudování přechodu pro chodce do ulice Pod Svahem
8. Vjezdová brána Karlštejn
Proč to děláme
- Omezení akcelerace vozidel od Karlštejna
- Zpomalení vozidel změnou povrchu
- Vybudování bezpečného pěšího propojení podél silnice Karlštejnská
- Vybudování přechodu pro chodce do ulice Pod Svahem
9. Na Návsi – Rovinská
Proč to děláme
- Zpomalení vozidel při vjezdu do obce z Letů
- Bezpečné provedení pěší komunikace od návsi k restauraci Chalupa a dále v návaznosti na polní cestu na Mořinku
- Zpřehlednění křižovatky a vjezdu k restauraci
- Zpomalení průjezdu vozidel změnou povrchu
10. Chatařská – Řevnická
Proč to děláme
- Provedení jednosměrného napojení oblasti
- Směrově příznivější napojení na ulici Řevnická
11. Napojení ulice Formanská
Proč to děláme
- Řešíme problematické místo, abychom naplnili platné normy
- Vjezd do ulice proveden přehlednější
- Oprava stávajících opěrných zdí
Základní informace
Název projektu | Studie zklidnění dopravy |
Místo | Hlásná Třebaň, Rovina |
Oblast | Plánování |
Aktualizováno | 15. 2. 2022 |
Stav projektu | Dokončeno |
Poznámka | |
Zodpovědná osoba |
Ing. Tomáš Snopek |